Rijst en pasta koken, zonder gas

Een week geleden kwam ik op de site Nudge terecht. Hierop kwam ik een initiatief tegen dat je zonder het gas aan te zetten ook gewoon je pasta, rijst of aardappelen kunt koken. En in het kader van duurzaamheid, wilde ik dat natuurlijk wel even uitproberen.

Gisteren was het dan zover, eindelijk kon ik weer een keertje zelf koken en probeerde het dus uit! Het werkt geweldig, het gaat inderdaad gewoon net zo snel. Je kookt het water, doet de producten erin, brengt het weer tot het kookpunt, zet het gas uit en doet de deksel op de pan. Nadat je de aangegeven kooktijd hebt bereikt is je product gaar en klaar om te eten.

En hoewel het elke dag maar een klein beetje meewerken is aan een beter milieu, ga ik er meer gebruik van maken. Wil je ook een duurzaam initiatief starten, of inspiratie opdoen? Ga dan naar de site en meld je aan!

Leave a Reply

