Tartufo a Porto di Savona

Gisteren liep ik in de zon door mijn favoriete stad. Ik had zin om eens lekker te lunchen en na een ochtend relaxen vond ik dat ik daar ook wel even van mocht genieten;-) Leve het vrije leven, zullen we maar zeggen!!

Carne cruda con tartufo bianco

Vorig jaar was ik eens een keer gaan lunchen bij Porto di Savona, toen heerlijk op het terras op Piazza Vittorio Veneto. Dit keer binnen. De bediening is niet zo denderend, zeker als je hier ergens alleen gaat eten, kijken ze je een beetje met de nek aan. Het past natuurlijk ook niet helemaal binnen de Italiaanse tradities….. Marta had me geattendeerd op carne cruda con tartufo (rauwe tartaar met truffel). Het is al een feestje om het op je bord te krijgen. Ze komen aan tafel met de truffel, wegen het, schaven het en wegen het weer, zodat je weet hoeveel je hebt gegeten. En dan begint het feest van eten. Helaas vond ik de smaak van de truffel niet zo sterk en dus viel het wat tegen, maar het geheel ziet er leuk uit en het was ook wel echt genieten.

Gnocchi con gorgonzola

Daarna een heerlijke gnocchi met gorgonzola. Dit had ik echt al lang niet meer gegeten en het was dan ook echt thuiskomen. Gelukkig heb ik nog een paar weken om alleen maar lekker te eten, dus die gnocchi komt echt nog wel een keer voorbij!!

Leave a Reply

