Bezoekje aan Bra

Gisteren bracht ik na Costigliole d’Asti een bezoek aan Bra. De hoofdstad van Slow Food. Het bracht oude herinneringen terug, vorig jaar stond ik hier nog tijdens Cheese ’09. Ik heb afgesproken met Doris, ze werkt voor Slow Food International en woont in Bra. Omdat het nog te vroeg is om uit eten te gaan borrelen we bij Caffè Converso, het historische cafe en pastisserie, waar heel Bra normaal gesproken koffie drinkt, (ook Carlo Petrini, initiator van Slow Food). Vandaag is het er rustig. Het is een bijzondere plek omdat het al zo lang bestaat. Het is een toeristische attractie, zeker tijdens Slow Food events. Voor mij is het niet heel bijzonder…. Hoewel de wijn en de hapjes wel errug goed smaken;-)

We eten daarna bij La Bocca Buona, een wat hipper restaurant dan de meeste restaurants die ik de afgelopen dagen heb bezocht. Het eten is goed, niet bijzonder. Het gaat vanavond ook vooral om de gezelligheid. En die is er absoluut. We praten uitgebreid over een project wat ik wil opzetten (kan ik helaas nog niets over zeggen) en we raken enthousiast als blijkt dat we bijna dezelfde gedachten hebben.

to be continued!!

2 thoughts on “Bezoekje aan Bra

  1. Als je wilt dat ik meepraat over je project. Doris en ik zitten in dezelfde unternationale commissie. En ik ben dichter bij huis…🙂
    Sándor Schiferli
    voorzitter Slow Food Convivium Amsterdam
    voorzitter Nationale Ark Commissie Slow Food

Leave a Reply

