Spannende gerechten…

Dit weekend mocht ik weer uitpakken. Vanwege het nieuwe jaar een kleine get together met de family en ik mocht koken. Geen probleem natuurlijk, want na de kerstvakantie zoveel geëxperimenteerd te hebben zonder publiek, wilde ik ook wel weer eens voor publiek koken. Zaterdag probeerde ik de kip met venkel en zoete aardappel uit op mijn ouders en die waren onder de indruk! Zelf was ik ook wederom enthousiast en vanwege het gemak is dit er één die terug blijft komen!

Geroosterde groenten

Gisteren weer eens wat gerechten van anderen geprobeerd te maken, geroosterde groenten uit ‘Totally Simple Food’. Het werd een combinatie van bietjes, pastinaak en wortel. Vooral de pastinaak viel goed en was ook voor mij iets nieuws om uit te proberen. Verder maakte ik een salade van linzen, geroosterde pompoen en geitenkaas, een zuurkooltaart a la carbonara (uit Italië magazine nr. 6 zonder spekjes), en een gehakttaart met tomatensaus (Smulweb).

Het was spannend om voor de kritische eters uit de family deze recepten voor te zetten, maar ze waren verrassend enthousiast! Het sterkt mijn zelfvertrouwen wederom dat het aanslaat wat ik doe, dat mensen van mijn eten genieten en het leuk vinden om verrassende nieuwe dingen uit te proberen. To be continued!!

Leave a Reply

