Recensie: Nourish

Nourish is een nieuw restaurant in Utrecht met een niet-alledaagse kaart. Op het menu staan gerechten in drie categorieën; Rawfood (rauwe groenten), Wholefood (groenten en toevoegingen van bijvoorbeeld boekweit) en Soulfood (eerlijk en puur eten, kan ook vlees zijn). Bij binnenkomst krijg ik meteen een bekend gevoel, omdat de vrouw achter de counter me bekend voorkomt. En opeens weet ik het, het is Carla Visch, eigenaresse van Broodnodig (een van mijn favoriete lunchplekken in Utrecht). Nourish ziet er geweldig leuk en fris uit, ik voel me helemaal thuis. Fris groen en aan alle details is gedacht. Stoelpoten met groene grassprieten, en op alle tafels een pot bieslook, klaar om geknipt te worden en toe te voegen aan de maaltijd. De achterliggende gedachte van Nourish is, puur eten, alles zelfgemaakt en geen rare toevoegingen. 

Ik begin met een shake van onder andere raw chocolate chips, abrikoos en amandelen. Een uitdagende combinatie, maar het smaakt goed. Als lunch eten mijn tafelgenoot en ik een wholefood burger gemaakt van boekweit. Een streling voor de tong. Alle smaken kloppen bij elkaar en het is een genot om iets onbekends te eten wat zo goed smaakt.

Na de lunch praten we met Carla over haar visie, inspiratiebronnen en uitdagingen. Wij zijn helemaal enthousiast over het concept, Carla geeft aan dat het publiek er nog een beetje warm voor moet lopen. Nu komen er nog vooral voorbijgangers binnen, die verrast worden door de kaart. De echte liefhebbers moeten Nourish nog leren kennen.

Carla is continu aan het experimenteren met alles wat er op het menu kan komen, zo proeven we nog een paar van haar huisgemaakte crackers, gemaakt van zaden en noten. Vol enthousiasme legt ze ons uit hoe ze het gemaakt heeft en hoe ze geïnspireerd wordt door mensen als Renee Voltaire en David Wolffe. Carla wil mensen inspireren en laten zien dat je ook snel en gemakkelijk gezond kunt eten. Mij hoefde ze niet meer te overtuigen, ik ben het helemaal met haar eens.

Ben je toe aan een nieuwe eet-uitdaging, ga dan zeker eens langs bij Nourish, het is echt de moeite waard!

One thought on “Recensie: Nourish

  1. Pingback: Dagje Utrecht | Alles over eten

Leave a Reply

