Sesamrepen

Sesam is gezond, want het bevat onverzadigde  vetzuren, eiwitten, vitamine E, vitamine B in de vorm van met name foliumzuur en nicotinezuur, en mineralen, zoals magnesium, calcium en fosfor (bron: Wikipedia).

Foto: yummyinmytummy.nl

In Griekse supermarkten vind je altijd wel sesamrepen. Ze bestaan uit sesam en honing en zijn handig als tussendoortje. Op de boot is dat wel handig, als je bijvoorbeeld niet naar binnen kunt (door hoge golven of omdat je heel schuin gaat) om iets te eten klaar te maken. Tegenwoordig haal ik ze dus standaard als ik boodschappen doe.

Even googlen levert een leuk resultaat op. Ik vind een erg gemakkelijk recept om zelf sesamrepen te maken. Dat ga ik binnenkort proberen, als ik hier ergens sesam kan vinden. Want in de toeristische plaatsen waar ik momenteel kom, hebben ze alleen de meest gangbare levensmiddelen en daar valt sesamzaad niet onder.

One thought on “Sesamrepen

  1. Pingback: Recept: Sesamrepen « Alles over eten

Leave a Reply

