Restaurant: Vroeg in Bunnik

Tijdens mijn flitsbezoek aan Nederland een paar weken geleden kom ik voor een aangename verrassing te staan. Zondagmiddag rijd ik met een vriend richting het theehuis in Rhijnauwen, we hebben behoefte aan een fijne omgeving en een kop thee…. Onderweg naar het theehuis valt mijn oog op een gerestaureerde boerderij. Op de gevel staat Restaurant Vroeg en mijn oog valt op het woord lokaal. Ik sommeer mijn ‘chauffeur’ om te draaien, hier wil ik wel een kijkje nemen.

En ik word verrast bij de aanblik van een prachtige monumentale boerderij, omgebouwd tot restaurant en winkel. Bij binnenkomst een prachtige open keuken en winkel waar je lekkernijen uit de streek kunt kopen. Een ober loopt langs met een bord zelfgemaakte friet en mayonaise en ik zie heerlijke taarten en mooie broden.

Binnen is het restaurant ruim door de hoge muren en de ruimte tussen de tafels. Opvallend is dat de akoestiek perfect is, alsof je in een kleine huiskamer zit. Eenmaal aan tafel bestellen we een glas appelvlierbessensap van Vernooy. Waarna we een enthousiaste uiteenzetting over het concept krijgen van assistent manager Mathijs Bouman. Hij vertelt ons alles over de verbouwing, de ideeën van eigenaar Hans Kempers en over de herkomst van de producten die ze gebruiken. Voor de smaak bestellen we een bord friet met mayo, gemaakt van lokale aardappelen en huisgemaakte mayonaise. Niet te vergelijken met een bord friet van de snackbar of McDonalds. Je proeft echte aardappels en de niet na te maken smaak van echte mayonaise.

Restaurant Vroeg bestaat nu ruim een jaar. Gelegen op een strategische plek, leuk voor de zondagmiddag na een wandeling in het bos. Maar ook voor zakelijke meetings is de ruimte zeer geschikt.

2 thoughts on “Restaurant: Vroeg in Bunnik

  1. Pingback: Under construction | Alles over eten

  2. Pingback: Event: Verkoopdag Natuurlijk! Eten! | Alles over eten

Leave a Reply

