Bietenvariatie

Snijbieten met makreel

Bietencarpaccio met feta

Tzatziki van bietjes

Ik ben een beetje stil geweest, het is druk op ‘de werkvloer’ en ik heb dus maar weinig toegang tot internet.Ik heb niet stilgezeten, regelmatig kook ik voor onze gasten of gewoon voor ons aan boord. De afgelopen weken hadden we hulp van Thomas en Britt, die ons een heleboel werk uit handen namen en het mogelijk maakten om ook voor grotere groepen te koken. Als zij er niet zijn is er gelukkig ook altijd hulp te krijgen van gasten die het leuk vinden om te koken (hoe moeilijk ik het dan ook vind om dingen te delegeren, hulp bij snijwerk is altijd fijn;-).

Voor ons vieren maakten ik laatst een lunch met verschillende gerechten met bietjes. In eerste instantie wilde ik bietencarpaccio maken met feta en olijfolie. Maar na het snijden van de bietjes had ik wat mislukte stukjes over die ik niet weg wilde gooien. Ik had nog yoghurt en knoflook en maakte tzatziki van bietjes (dus de komkommer vervangen door bietjes en verder yoghurt, knoflook en kruiden). In Griekenland koop je bietjes met de stengels er nog aan (snijbiet) en ook die bleven niet onbewerkt. In de kast vond ik een blikje makreelfilets en dat werd een salade van snijbiet en gerookte makreel.

Het werd een spannend feestje van verschillende smaken, we hebben heerlijk zitten eten!

One thought on “Bietenvariatie

Leave a Reply

