Boek: Eet jezelf mooi, slank en gelukkig

Amber Albarda is door schade en schande wijs geworden. Jarenlang verpestte ze haar lichaam met slechte voedingsmiddelen en na een aantal jaren was ze letterlijk opgebrand. Haar lichaam wilde even niet meer wat haar hoofd wel wilde en op dat moment gooide ze haar voedingspatroon om. Al haar ervaringen deelt ze met je in haar boek ‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’.

Het boek is goed vormgegeven en leest lekker weg en geeft je een goed inzicht in wat eten met je doet, op een goede en slechte manier. Wat is gezond, waarom lijken sommige dingen gezond, maar zijn ze het niet en wat kun je doen om lekker in je vel te komen zitten. Ik ondersteun haar verhaal volledig en weet ook dat het niet altijd makkelijk is om een dergelijke manier van eten te realiseren. Wel vind ik het belangrijk om te weten wat eten met je doet en zoveel mogelijk gezond en natuurlijk te eten.

Je kunt het boek lezen en gebruiken als je wilt afvallen, je kunt het ook inzetten om je eetpatroon drastisch te veranderen. Dit boek komt bij mijn kookbijbels te staan, gewoon om af en toe inspiratie op te doen of juist om extreem gezonde gerechten uit klaar te maken!

Terwijl ik dit bericht schrijf neem ik snel een kijkje op haar site en vind daar een recept wat me erg doet denken aan iets wat ik zelf een aantal keer per week maak op dit moment. Het is te simpel voor woorden, maar oh zo lekker!!

Haar recept heet Japanse pizza, ik noem het hartige taart zonder deeg.

Je neemt een flinke hoeveelheid groenten (kan van alles zijn, wortel, courgette, prei, kool, tomaat, aubergine of wat je maar in huis hebt of waar je maar zin in hebt). Dit snijd je in kleine stukjes en meng je met verse of gedroogde kruiden, zeezout en gemalen peper. Voor de liefhebbers kun je er nog wat knoflook doorheen doen.
Dan maak je een mengsel van eieren, melk en meel (Amber zou kiezen voor amandelmelk en speltmeel, ik laat de keuze aan jou, zelf kan ik hier maar weinig anders vinden dan gewoon wit meel en hoewel ik liever anders zou eten, doe ik het nu maar even met wat ik hier kan vinden). En dat meng je allemaal door elkaar. Dit complete mengsel doe je in een ovenschaal (ingevet of belegd met bakpapier) of leg je op een met bakpapier bedekte bakplaat en zet je in de oven op 175 – 200 graden. Na ongeveer 15 minuten is het klaar.

Dit laatste is wat dubieus omdat ik in de boot een oven heb die niet aangeeft hoe warm deze wordt. Dus het gaat bij mij momenteel allemaal op gevoel…… Het is een gerecht wat snel klaar is en een echte aanrader voor de lunch!

Koop hier het boek van Amber Albarda.

2 thoughts on “Boek: Eet jezelf mooi, slank en gelukkig

  1. Pingback: Boek: Amber beantwoordt | Alles over eten

  2. Pingback: Boek: Eet jezelf mooi, slank en gelukkig – kookboek | Alles over eten

Leave a Reply

