Lekkere taart met chocola en pruim

Gister aten we weer een keer met z’n allen aan boord. Het idee was om naar Sagiada te varen en daar verse vis te halen en deze aan boord te eten. Eenmaal onderweg bleek er zo’n hevig onweer boven Sagiada te hangen dat we besloten de koers te verleggen naar Corfu Stad…. Mooie haven en de hele middag zon!

Het enige probleem… De mannen konden de markt niet vinden en daardoor hadden we geen verse vis. Omdat we dachten dat we dan niet genoeg eten zouden hebben besloot ik taart of koekjes te gaan bakken. En samen met een van onze gasten surfde ik een beetje langs allerlei sites voor een taart of koekjes met pruim en chocola. Bijna alle taarten die we vonden hadden ingrediënten die we niet in huis hadden. Dus dan maar echt googlen op de ingrediënten die we wel in huis hadden, ofwel ‘taart pruim chocola’. En waar kom je dan uit? Precies!

Mijn eigen taart….

Het leuke is, deze taart is het eerste recept wat ik ooit opschreef om nog eens na te maken. De eerste keer vergeet ik niet meer, dat was in mijn riante villa keuken in het centrum van Turijn. Toen al vonden mijn proevers de taart geweldig, maar nooit meer maakte ik de taart opnieuw. Gisteren probeerde ik het toch weer…..

En het resultaat was weer overheerlijk! Hij was al op, voor ik het kon fotograferen. Maar mijn proevers waren wederom verrast! Ik heb het recept net even aangepast, zodat hij nog beter en lekkerder is!

Leave a Reply

