Recept: Eiersalade

Er wordt gestaakt en daardoor is er weinig te krijgen in de supermarkt…. Dit hoor ik ‘s ochtends als ik net mijn bed uit ben. Wat dat voor effect gaat hebben op mijn kookactiviteiten van de komende week, dat weet ik nog niet, want ik ga pas ‘s avonds boodschappen doen.

Bij de lunch laat ik mijn creativiteit de vrije loop met wat er in huis is, want op een paar eieren, appels en uien na is er vrijwel niets in huis. Ik kies voor eiersalade. Iets wat ik nog nooit heb gemaakt. Toch was het resultaat zeker voor herhaling vatbaar (wat overigens niet betekent dat het ook echt nog een keer op tafel komt op deze manier, maar daar kan ik binnenkort wel eens een blogstukje aan wijden).

Deze hoeveelheid was genoeg voor een lunch voor twee personen en nog een beetje bij de borrel!

Ingrediënten

3 eieren, gekookt en afgekoeld
3/4 appel (of een hele, kleine appel)
1 middelgrote rode ui
2 eetlepels Griekse yoghurt
2 eetlepels mosterd
zout, peper, paprikapoeder, gedroogde peterselie

Pel de eieren en snijd ze in hele kleine stukjes. Doe in een kom. Snijd de ui fijn en doe bij de eieren, doe hetzelfde met de appel (schil verwijderen). Meng dit door elkaar en voeg daarna yoghurt en mosterd toe. Roer het goed en voeg als laatste de kruiden toe. Nog even goed mengen, proeven en eet smakelijk!!!

Leave a Reply

