Voor het eerst gooi ik iets weg…..

Wat ik ook voor experimenten uithaal, vrijwel alles lukt de eerste keer. Het smaakt goed, hoewel het er meestal nog niet zo mooi uit ziet, maar die touch komt later dan wel.

Maar gisteren ging het qua smaak twee keer zo grandioos mis, dat ik het toch even wil delen. Omdat de kasten leeg moeten voor ons vertrek volgende week, kom ik van alles tegen wat nog op moet, maar wat ik zelf niet zo snel zou kopen.

Het eerste was griesmeel wat ik nog over had van die overheerlijke sinaasappelcake van een paar weken geleden. Ik besloot eens griesmeelpudding te maken (omdat iedereen altijd zegt dat het zo vies is). Ik maakte gewone èn chocoladepudding en dat lukte eigenlijk best wel goed. Althans het werd pudding en zelfs het in twee kleuren in een glas krijgen lukte geweldig (alleen daar heb ik dan weer geen foto van). Het was zoveel dat ik er nog een tweede pudding uit kon halen (zie foto). Het geheel maar in de koelkast gezet en gewacht tot het koud en stijf werd.

Dan het hoofdgerecht. Ik had nog wat groenten in huis en al een paar weken een blik fagioli (italiaanse witte bonen) die ik wel eens uit wilde proberen. Zelf zou ik ze niet kopen, maar ze waren achter gebleven op een van de boten. Ik bedacht een stoofschotel met groenten, bonen, tomatensaus, rode wijn en kruiden. Even lekker sudderen en klaar. ‘s Middags had ik brood gebakken en gekscherend hadden we al besloten dat dat de backup zou zijn als de bonen niet zouden smaken. We bleken het nodig te hebben….

Na een paar happen had ik het gevoel dat ik potgrond zat te eten, maar ik dacht ik eet nog even door en zeg niets. Tot mijn huisgenoot zegt dat hij het gevoel heeft aarde te eten. Dit is een uitzonderlijke uitspraak van hem en ik moest hem nog gelijk geven ook. We hebben dus maar brood gegeten….

Mijn hoop was gevestigd op het toetje. Maar na twee happen hebben we ook besloten dat we NOOIT meer griesmeelpudding eten……

4 thoughts on “Voor het eerst gooi ik iets weg…..

  1. Ik weet het niet met die griesmeel.. Ik ga het nog wel eens proberen als iemand het voor me maakt. En heel misschien had ik idd wel een verkeerd recept;-) Logischer vind ik het te bedenken dat ik te grofkorrelige griesmeel had. En ja idd soms lukt het even niet, ook wel weer leerzaam!

  2. Gelukkig had je brood gebakken…
    Herkenbaar hoor: wij kunnen allebei best goed koken en echt mislukken doet hier bijna nooit wat.
    Maar ja… af en toe heb je gewoon “zo’n dag” qua koken.

    Wel jammer van de griesmeelpudding. Ik ben zelf dol op griesmeelpap (de dunne variant) en heb ooit wel eens griesmeelpudding gegeten bij een Portugese familie. Echt heel lekker.

    Lag het niet lekker volgens jou aan het recept? Of hou je gewoon niet van de smaak / consistentie van griesmeel?

Leave a Reply

