Het is tijd voor pompoen!

De herfst betekent dat het tijd is voor pompoen. Die prachtige oranje grote bollen. Die onmogelijk zijn om schoon te maken, maar zo lekker! En je kunt er ontzettend veel me doen. Van hartige gerechten tot zoete taarten.

Mijn eerste idee was er soep van te maken, maar die avond kreeg ik spontaan een heerlijke maaltijd voorgeschoteld waar ik niet op gerekend had. Dus de pompoen lag maar wat te liggen in de keuken, naast een pak bloem en een pak suiker.

Dus dacht ik, dat moet een zoete pompoentaart worden. Het liefst met chocola. Een echt lekker recept kon ik niet vinden, dus werd het een eigen creatie. Geïnspireerd door een recept voor bananenbrownie, op het blog De Bakparade, besloot ik een pompoenchocoladecake te maken. Ik was wat huiverig, omdat ik eigenlijk vind dat je cakes altijd van recept moet maken. Maar dit lukte echt fantastisch! Het werd een heerlijk zachte brownie, nog een beetje zacht van binnen, maar met een fantastische smaak.

Het recept, daar moet je even op wachten, want dat komt in mijn kookboek.

Leave a Reply

