Recensie: Kunst en eerlijke Koffie (KEEK)

Kunst en Eerlijke Koffie (KEEK, Utrecht)Een paar maanden geleden schreef ik al over de veranderingen in de Twijnstraat in Utrecht. Er zijn zoveel leuke restaurants, lunchrooms en winkels bijgekomen dat het er prettig winkelen is. Tijdens mijn verblijf in Griekenland kreeg ik een uitnodiging om te komen lunchen bij Kunst en Eerlijke Koffie (ook wel KEEK). Als ik de site bekijk word ik meteen enthousiast, die ziet er geweldig uit. Ook de kaart spreekt meteen tot de verbeelding…. Helaas moest ik nog lang wachten tot ik er heen kon gaan.

Afgelopen dinsdag was het eindelijk zover, ik ging lunchen bij Keek. Ik was al vroeg, dus ik begon met thee. En dat is niet zomaar een kopje thee met een zakje! Je krijgt 5 verschillende potjes met theesoorten, je kiest je favoriete smaak uit, die je vervolgens zelf in een theezakje doet.

De zaak ziet er gezellig uit en ik begrijp niet waarom ik hier nooit eerder binnen ben geweest. Het is helemaal mijn stijl; kleurrijk en het voelt alsof je in een huiskamer zit. Ik lunch samen met Eva van Miss Natural en we kiezen unaniem voor Yvette’s 12-uurtje. Een kopje pompoensoep, twee boterhammen, oude kaas, hummus, aïoli, gegrilde groenten en een beetje sla. Lekker zelf je broodjes beleggen!

Na de lunch wordt ons gevraagd of we nog wat taart willen proeven. Eigenlijk hebben we genoeg gegeten, maar de taart ziet er zo geweldig uit, die kunnen we niet weerstaan.

Lekkere lunch, thee en taart bij KEEKWe proeven een brownie, carrot cake en cheesecake. Alles is zo lekker dat ik, als Eva weg is, alle taartjes op eet. Ik plof als ik na een paar uur naar buiten loop. Maar met een goed gevoel, het was allemaal zo goed van smaak en mooi klaargemaakt. Alles klopt bij elkaar.

Ik hoop dat ik binnenkort weer in Utrecht ben voor een lunchafspraak of koffie, want dan staat een bezoek aan KEEK zeker hoog op mijn lijstje!

Leave a Reply

