Recensie: Den Heyligenberg

Al een tijdje volg ik het blog van Jetlekkers. Jet kookt op Den Heyligenberg in Leusden, op haar blog is altijd verrassend; de ene keer een tekening, dan een prachtige smaakmakende foto of een recept van een bijzonder gerecht. Een tijdje in Nederland betekent dan ook zeker een bezoek brengen de tuin, ook al is het bijna winter.Een bezoek aan de groetentuin den Heyligenberg

Ik spreek om 10.00 uur af in het winkeltje van Den Heyligenberg met Ingrid de Jong van Puurtafelen. In het winkeltje staat een grote tafel te midden van kastwanden vol kookboeken, huisgemaakte jam, honing en groenten uit eigen tuin. Ook is er een tafel met net gevonden schatten uit de tuin.

Het is nog te vroeg om iets te eten, de taart moet nog uit de oven komen en het is nog lang geen tijd voor de lunch. Dus drinken we koffie en thee en praten bij over de ontwikkelingen rond PuurTafelen en Alles Over Eten. Het winkeltje van Den Heyligenberg is klein, maar knus en ik krijg meteen zin om alle potjes met jam en honing te kopen en uit te proberen. Uiteindelijk ga ik naar huis met natuurzuivere honing, BraamOntario en eieren.

Nu het bijna winter is (of in ieder geval winters aandoet) is buiten zitten niet echt een optie. Het winkeltje is klein, maar naast het winkeltje is een kas met zitplekken, daar staat de houtkachel aan, zodat het er ook met de kou goed toeven is.

Helaas krijg ik geen goed beeld van de moestuin. Daarvoor moet ik in de zomer nog maar eens terugkomen. Dan lijkt het me een walhalla van verse groente, fruit en kruiden.

Leave a Reply

