Boek: Fast, Fresh, Simple

Donna Hay is mijn nieuwe favoriet in de keuken! Haar nieuwste boek Fast, Fresh, Simple is niet alleen een streling voor het oog, maar de recepten zijn simpel en snel te maken. En het grote voordeel is, er staan veel leuke recepten met vlees in. En dat kan ik wel gebruiken.

Ik kook zelf natuurlijk veel met groenten en fruit en dan is het soms lastig om voor grote groepen een goed stuk vlees neer te zetten. Maar met dit kookboek gaat het me goed af. Met kerst maakte ik lamsbout uit de oven met knoflook en rozemarijn, vanavond (voor de tweede keer) kip uit de oven met tomaatjes, pancetta, zwarte olijven en knoflook.

Donna Hay - Fast, Fresh, Simple

De meer dan 160 recepten in het boek zijn ingedeeld in de secties Fast, Fresh en Simple. Maar ze worden allemaal gekenmerkt door het gebruik van veel verse ingrediënten en ze zijn vaak gemakkelijk te maken. Het viel me wel op dat de recepten kort omschreven zijn, voor de meer ervaren kok is het allemaal wel logisch, voor beginners lijkt het me soms wat lastig.

Naast de vleesgerechten maakte ik een couscoussalade met gegrilde pompoen en feta, frambozentrifle en pasta met spruitjes en prosciutto. Alles lukte in één keer en smaakte fantastisch!

Donna Hay verstaat de kunst van simpel koken. Helemaal mijn stijl!!

Fast, Fresh, Simple van Donna Hay is uitgegeven bij Unieboek/Het Spectrum. Wil je het ook hebben, bestel het dan hier.

3 thoughts on “Boek: Fast, Fresh, Simple

  1. Pingback: Recept: Chocoladetaart | Alles over eten

  2. Pingback: Foodblogevent recept: Hartige taart met ui en pompoen | Alles over eten

Leave a Reply

