Een nieuw jaar!

Het nieuwe jaar is ondertussen alweer 11 dagen oud. En ik heb maar weinig tijd gehad om daarbij stil te staan. Maar vandaag dan eindelijk een update van mijn activiteiten in dit nieuwe jaar.

Sinds half december zijn we aan het werk in ons chalet in Santa Christina in Val Gardena, Italië. We zijn hier om een chalet te runnen èn te genieten van de wintersport. Dat laatste moet wel lukken in het grootste skinetwerk van de wereld, met wel 1200 kilometer piste! Ook op culinair gebied schijnt het hier geweldig te zijn, maar voor die ontdekkingstocht heb ik nog niet veel tijd gehad….

Wenschalet Mont Blanc in Santa Christina, Val Gardena

De eerste drie weken zijn meteen volle bak. Groepen van gemiddeld 22 personen en van de drie weken werken we er twee met z’n tweeën. Dat is lekker doorwerken zullen we maar zeggen.

Gelukkig zijn er kookboeken en werk ik vooral veel met de boeken van Donna Hay en Tessa Kiros (dit keer de Italiaanse variant). En heel af en toe experimenteer ik ook nog wel wat. Zo heb ik nu twee keer een spinazietorentje gemaakt als voorgerecht met pastavellen, ricotta, tomaat en mozzarella, en als dessert een super perfecte pannacotta met een saus van kaki mela. Daarnaast maakte ik een heerlijke vissoep en vanavond maak ik lasagna met zelfgemaakte tomatensaus, gegrilde paprika en gebakken aubergine!

2012 begint dus weer eens met een nieuwe ervaring. Met z’n tweeën een chalet runnen, soms met hulp en soms niet. Het gaat met vallen en opstaan. Niet alleen in het vinden van een weg in het runnen van een chalet en wat daar allemaal bij komt kijken. Maar vooral ook wat zet ik op tafel, hoe werk ik het meest efficiënt en hoe ziet het eten er het beste uit. Om hier steeds beter in te worden heb ik besloten niet al te veel te experimenteren, maar ook regelmatig dezelfde gerechten op tafel te zetten. Zodat ik de foutjes van de eerste keer kan aanpassen en het steeds mooier kan maken. En ik heb niet voor niets een hele berg kookboeken bij me. Elke keer als ik iets nieuws wil maken zoek ik het even op bij mijn collega’s. Die allemaal om mijn eigen kookboek heen staan;-)

De eerste weken vloog ik vaak tegen het plafond omdat dingen niet lukten, nu word ik steeds rustiger en heb het vertrouwen dat het elke keer goed komt. Het gaat om de kleine details en dat is iets waar ik nooit zo goed in ben geweest. Wel qua smaak, niet qua presentatie.

Deze derde week werken we weer met z’n tweeën en gek genoeg gaat het best wel soepel. De routine begint dus al snel te komen!!!

Leave a Reply

