Even terug in de tijd

Vandaag even een beetje nostalgie. Ook al is het alweer een tijdje geleden dat we een bezoek brachten aan de plek waar het allemaal begon. We logeerden een nachtje in de Berghut, de plek waar ik voor het eerst een langere periode aaneengesloten kookte (en niet onbelangrijk natuurlijk ook de plek waar Arjan en ik elkaar ontmoetten). We arriveerden daar de dag voor we naar onze introductiecursus van WensChalets gingen. Er waren dus veel raakvlakken, want ook Hans en Nel (eigenaren van de Berghut) moesten hun huis nog helemaal op orde maken voor de gasten arriveerden. En op de dag dat wij vertrokken kwam ook een deel van hun winterteam aan.Het voelde alsof ik nooit weggeweest was en toch was ik er al bijna twee jaar niet meer geweest. Ik zou de keuken zo weer in kunnen om aan de slag te gaan en weer lekker te gaan experimenteren. Natuurlijk hadden we allemaal zo onze eigen plannen voor dit seizoen, maar het is fijn om te merken dat het nog steeds goed voelde daar te zijn!

De uitstraling die ik heb willen neerzetten met het menu wat we serveerden is nog steeds hetzelfde. Hoewel er wel aanpassingen zijn gedaan, zodat het mogelijk is voor elke kok om het menu te maken. Zo vertelde Nel vol trots dat de door mij geïntroduceerde ‘Linzen met vergeten gegrilde groenten’ weer op het menu staat. En dat is natuurlijk super!

3 thoughts on “Even terug in de tijd

  1. Hoi Irene (en Arjan),
    Via de twitter Nel bij je site gekomen.. Toch zeker 2 keer per winter zoek ik terug naar je koken in de berghut-blog voor het recept van de Zuurkooltaart (die van 3 mrt 2010)!
    Leuk om te zien dat jij en Arjan nu samen in Griekenland zitten (herstel: ergens anders in een chalet in de alpen ;))
    Succes met het delen van je visie over eten!

    • Hallo Johan, leuk om te lezen dat je nog steeds geïnspireerd bent door mijn zuurkooltaart. Ik probeer steeds weer verschillende dingen uit met zuurkool, blijft leuk om te kijken of mensen het ook echt lekker vinden!

  2. Hi Irene, ja, twee jaar geleden. Het was nogal een hectische tijd… Ons eerste seizoen van de Berghut met twee hele jonge kids, doodmoe maar met veel vertrouwen uit de verbouwing gekomen en toen begon het pas echt🙂

    Ik vind het fijn om te merken dat we twee jaar later met z’n allen kunnen terugkijken op een leerzame tijd en dat je het zelfs ‘nostalgie’ noemt ;-)! We vonden het erg gezellig dat jullie er in december een dagje waren en fijn te merken dat de inspiratie er nog steeds is en bij jullie ook steeds zichtbaarder wordt. Veel succes in Italie, we blijven jullie volgen.

Leave a Reply

