Succes met boekweit!!

Na mijn teleurstellende ervaring met boekweit heb ik me herpakt en ben ik toch nog eens gaan experimenteren. Ik wilde gewoon dat het ging lukken! Deze week mag een van onze gasten geen gluten en soms is het dan handig om voor de hele groep iets te maken waar geen tarwe in zit. Gelukkig zijn onze gasten welwillend en willen ze alles wel proberen! Dus ik ben weer aan de slag gegaan.

Ik had pompoen in huis gehaald om weer eens mijn pompoenchocoladetaart te maken (recept daarvan vind je in mijn kookboek). Maar omdat we de avond ervoor al chocoladebrownie hadden gegeten, besloot ik iets anders maken. De optelsom was snel gemaakt, pompoentaart met boekweit. Een lucky shot, want ik wist echt niet of het zou lukken. En het lukte, onze gasten vonden het geweldig, alles ging op. Zelf was ik ook uitermate tevreden met het resultaat. Het werd een redelijk gezonde taart, want er zat wel rietsuiker in. Maar als je die vervangt door honing, is de taart  gewoon een gezonde traktatie.

‘s Avonds maakte ik bananenbrood voor bij het ontbijt. Omdat ik in mijn gezonde flow zat (wat hier helaas niet altijd kan), maakte ik het bananenbrood met volkorenmeel en honing, in plaats van bloem en suiker! Het werd een enorme taart, omdat ik iets meer bakpoeder had gebruikt dan in het recept stond aangegeven. Maar hierdoor werd het brood lekker licht en luchtig. Een goed begin van de dag, voor iedereen weer de piste op ging!

Leave a Reply

