Orzo uitproberen!

Het blijft leuk om nieuwe dingen uit te proberen. Hoewel ik er hier niet heel erg veel tijd voor heb, ga ik af en toe echt op zoek naar iets wat ik nog nooit gegeten of gedronken heb. De afgelopen week stond in het teken van orzo, ofwel gerst.

Orzo komt uit Italië, dus als je in Italië bent, probeer je het uit. En omdat ik besloot een tijdje geen koffie meer te drinken, maar ook wel eens iets anders wil drinken dan thee, ging ik eerst aan de caffè Orzo. Zonder melk vond ik het niet echt bijzonder, dus probeerde ik een paar dagen later de Orzo Macchiato uit, espresso van orzo met melkschuim en dat was een groot feest! Ik kan niet echt omschrijven waar het naar smaakt, maar ik vind het beter dan koffie!

Een weekje later zag ik, tijdens een van onze lunchpauzes tijdens het skiën, een soep van orzo op het menu staan. Dat wilde ik dus ook wel eens uitproberen. Het leek op rijst in bouillon met wat spekjes en kleingesneden groenten. De smaak leek veel op de soepen die je hier eet met knödel (bouillon met een grote deegbal erin). Leuk om een keer uit te proberen, maar niet voor herhaling vatbaar.

zuppa d'orzoEven googlen leert me dat het gezien wordt als een soort pasta, die eruit ziet als rijst. Maar de plaatjes die ik vind lijken niet op de orzo die ik in mijn soep had. Even verder zoeken op zuppa d’orzo kom ik op het plaatje wat ik op mijn bord had.

Ik moet het even hiermee doen, want mijn privéfotograaf ligt ziek in bed…..

Leave a Reply

