Boek: Het nieuwe kookboek

Het nieuwe kookboekDit klinkt natuurlijk alsof het een net nieuw kookboek is, maar dat is het zeker niet. Dit ‘nieuwe’ kookboek kwam voor het eerst uit in 1948. Ik kreeg deze ruim twee jaar geleden, ruim 60 jaar na de eerste druk.

Het boek is een geweldig handboek voor gerechten die eigenlijk heel standaard zijn, maar die in de meeste nieuwe kookboeken niet te vinden zijn. Recepten voor goulash, glühwein, groentesoep of basisrecepten voor slagroomtaarten en cakes. Ik vind ze allemaal in dit boek en kijk er dan ook bijna elke dag wel een keer in.

Ik gebruik het om de basis te vinden voor nieuwe recepten of juist om traditionele recepten volgens het echte recept na te maken. Op de mayonaise na is er nog nooit iets mislukt uit dit boek, en dat terwijl er geen plaatjes in staan. Voor mij maakt het dat ook wel gemakkelijker, dan hoef ik niet iets van een foto na te maken, maar kan ik er mijn eigen draai aan geven.

Heb je een dergelijk boek nog niet in huis? Bestel het dan meteen, want het mag in geen enkele keuken ontbreken!

Het nieuwe kookboek is uitgegeven bij Kosmos Uitgevers.

Leave a Reply

