Thuis koken – deel 1

Ruim twee weken geleden ontmoette ik Esther Jacobs voor het eerst. We waren aan elkaar voorgesteld door Josje Feller (van Vrouw&Passie), die vond dat we elkaar echt eens moesten ontmoeten. We spraken af bij Restaurant Vork en Mes en verbaasden iedereen daar met de opmerking dat we een soort ‘blind date’ hadden (omdat we elkaar nooit eerder gezien hadden). Tijdens die avond bespraken we de mogelijkheden en markten voor mijn nieuw op te zetten business. We bespraken onder andere een concept waar ik zelf al jaren over nadenk; thuiskoken voor mensen die geen zin hebben om zelf te koken, maar ook niet uit eten willen gaan.

Ook Esther zag daar zeker wel een markt in. Ik ook wel, maar was nog niet helemaal klaar om het ook echt te verkondigen. Voor mijn gevoel moest het plaatje helemaal af zijn (welk plaatje dat dan ook mag zijn). Esther besloot dat er maar meteen actie moest komen en nodigde me uit om bij haar thuis (een studentenkamer op Nijenrode) te komen koken. Ik besloot mijn menu af te stemmen op de keuken (die bestaat uit twee elektrische pitten en een kleine bereidingsruimte) en bereidde alvast zoveel mogelijk thuis voor. Dat kon goed met het menu wat ik had samengesteld.

We begonnen met groentesticks van bleekselderij en wortel met een erwtenpuree dip. Daarna een salade met kerstomaatjes, mozzarella en basilicum. Vervolgens een soep van knolselderij op smaak gebracht met bleekselderij en wortel. En (op verzoek van Esther) afgemaakt  met een beetje truffelolie.

Thuis koken bij Esther Jacobs | mei 2012 | Nijenrode | Breukelen

Het hoofdgerecht werd mijn meesterwerk van de avond. Tijdens de voorbereidingen was ik al uitgebreid foto’s aan het maken van alle tussenstappen. Maar helaas vergat ik in de stress van het vertrek om mijn fototoestel mee te nemen naar Breukelen. Alle bijgevoegde foto’s hebben we gemaakt met telefoons, van daar de wat minder goede kwaliteit….

Sinds gisteren is mijn nieuwe site online met mijn nieuwe activiteiten. Je kunt je alvast aanmelden voor de nieuwsbrief die komende week verschijnt, ga snel naar naturalbite.nl en wie weet kook ik binnenkort ook in jouw keuken!!

Leave a Reply

