Winkel: Marqt

Marqt | Echt Eten | Den Haag | Amsterdam | HaarlemTot mijn grote verbazing heb ik op mijn blog nog nooit een echte recensie geschreven over Marqt. En dat terwijl ik er toch altijd een keer boodschappen doe als ik in Nederland ben. Persoonlijk vind ik Marqt een walhalla voor die het leuk vinden om producten te kopen van Nederlandse bodem, die ook nog eens op (vaak) biologische wijze geproduceerd zijn.

De producten van Marqt worden minimaal bewerkt en bevatten zo min mogelijk toevoegingen. Marqt staat voor echt eten, wat betekent dat de producten oorspronkelijk en echt vers zijn, met respect en bezieling gemaakt worden, en daardoor echt lekker zijn. Voor meer informatie over deze 5 uitgangspunten kun je terecht op de website van Marqt. Maar je proeft deze sfeer het beste in de winkels en thuis op je bord!

Bij Marqt worden de producenten weer tot leven gewekt! Persoonlijk vind ik het geweldig om te zien waar iets vandaan komt, bijvoorbeeld dat de kleigrond in Noord-Holland geweldig is voor het verbouwen van spinazie.

Marqt is een winkel voor liefhebbers van lekker eten en eerlijke producten. Ik heb ontdekt dat wanneer je vrijwel alleen maar groente en fruit koopt en een beetje zuivel, je voor een goede prijs kunt inkopen. Koop je ook je vlees en vis bij Marqt ben je wel iets duurder uit, maar je weet zeker dat het op verantwoorde wijze geproduceerd is èn je proeft gewoon het verschil in smaak!

Marqt heeft op dit moment vestigingen in Haarlem, Amsterdam en Den Haag en blijft groeien. Dus wie weet is er straks ook bij jou in de stad wel een Marqt te vinden.

Leave a Reply

