Nougat&zo

Op de Streekmarkt in Utrecht liep ik langs de verleidelijke stand van Nougat & zo. Nougat is eigenlijk iets wat voor mij echt een traktatie is. Ik eet het weinig, terwijl je het in de zuidelijke Europese landen (waar ik veel geweest ben de afgelopen jaren) op vrijwel elke straathoek kunt kopen. Je hebt het daar vaak in vele soorten en maten.

Het leuke van Nougat & zo is dat ze Nederlandse nougat verkopen. Ambachtelijk gemaakt, zonder geur-, kleur, en smaakstoffen èn glutenvrij. Het smaakt heerlijk. Om te testen probeerde ik de zeezout nougat uit en in de verte proef je inderdaad een beetje zout, het overheerst niet. Het is een lekkere traktatie voor na het eten, of ‘s middags bij de thee.

Nederlandse nougat is zacht, zoet en zeer smakelijk, dit in tegenstelling tot de nougat uit Spanje (die ook te koop is bij Nougat & zo), die veel harder van structuur is.

Je kunt de nougat online kopen in de webshop, of op de verschillende markten waar de dames van Nougat & zo regelmatig te vinden zijn (check de website voor meer informatie).

Leave a Reply

