Boek: Homemade Zomer

Yvette van Boven - Homemade zomerYvette van Boven is volgens mij een van de bekendere kookboekenschrijfsters van dit moment. Daarom is het dus wel vreemd dat Homemade Zomer pas het eerste boek is wat ik van haar recenseer. Want na Homemade en Homemade winter is Zomer nu het derde boek wat Yvette van Boven uitbrengt.

Homemade is voor mij dagelijkse kost en daarom is het des te leuker om eens in andermans keuken te kijken wat zij zelf maken. Homemade Zomer is een heerlijk kook- en leesboek met prachtige foto’s waarbij je verlangt naar vakantie, lange zomeravonden en heerlijk eten met goede wijn en vrienden.

Salade spelt aubergine courgette tomaat olijf parmezaan munt

Salade spelt aubergine courgette tomaat olijf parmezaan munt uit Homemade Zomer van Yvette van Boven

Gisteren maakte ik een salade met spelt, aubergine, courgette, tomaat, kaas, olijven en munt. Een geweldige combinatie! Je hebt voor het maken van dit gerecht wel een beetje geduld nodig, het wordt namelijk steeds lekkerder hoe langer de smaken de tijd hebben aan elkaar te wennen. Hierdoor is het een gerecht wat je heel goed kunt voorbereiden op het moment dat het jou uitkomt en pas later hoeft te serveren. Zo hoef je niet in de keuken te staan als je vrienden er zijn, maar kun je alles klaar zetten en serveren als jullie er klaar voor zijn. En hoewel ik niet vaak twee keer hetzelfde op tafel zet, denk ik dat deze salade wel eens vaker terug zal komen!

Homemad zomer is uitgegeven bij Fontaine Uitgevers, je bestelt het boek hier.

Leave a Reply

