Aardbeientiramisu, maar dan anders!

Het leukste aan diners bereiden vind ik stiekem altijd de toetjes. Ik maak ze lang niet altijd heel gezond, want ik vind zoet en romig gewoon ook heel erg lekker. En uit de reacties op te maken ben ik vaak niet de enige. Dus een zelfgemaakt toetje hoort voor mij bij elk diner.

Nu het aardbeienseizoen is, ben ik helemaal superblij, want ik vind ze zo lekker!! Dus besloot ik afgelopen donderdag aardbeientiramisu op het menu te zetten, een recept uit delicious.

Alleen dit recept werkte met rauwe eieren en alcohol en met een zwangere en borstvoeding gevende dame aan tafel besloot ik dat het beter was om dit niet te doen. Gelukkig bood Jamie Oliver help. Hij had een snelle versie van officiële tiramisu in Jamie’s Italië staan waarin helemaal geen eieren worden gebruikt. Dus ik besloot beide recepten te combineren en een beetje eigen creativiteit toe te voegen. Ik maakte uiteindelijk twee variaties, een met en een zonder alcohol.

Helaas vergat ik het resultaat te fotograferen, het was ook zo snel op!! Hierbij het recept:

Ingrediënten (voor 8 personen):

750 gram aardbeien
ongeveer 150 ml boomgaard appelsap
22 lange vingers
500 gram mascarpone
(scheut frambozenlikeur)
braam/appelsaus (kan ook een andere saus zijn, van aardbei of framboos)
pure chocolade voor decoratie

Maak de helft van de aardbeien schoon en snijd ze door midden of in vieren. Doe de vruchtensaus in een platte schaal (en meng dit met de likeur).

Meng de mascarpone met de appelsap en zorg dat je een mooie glanzende crème krijgt.

Doop de lange vingers nu in de vruchtensaus en leg ze in een schaal. Schenk er een deel van de mascarponecrème over. Marineer dan ook de rest van de lange vingers. Leg deze op de eerste laag en vul aan met de aardbeien. Schenk de rest van het mascarponemengsel er over heen. En zet het een paar uur in de koelkast. Ik zette het een nacht in de koelkast en dat is erg goed om de substantie heel stevig te krijgen. Haal ruim een uur voor je gaat serveren de tiramisu uit de koelkast. Snijd de aardbeien in tweeën en rasp de reep chocolade voor de decoratie. Verdeel dit over de tiramisu voor je het serveert.

En geniet met volle teugen van dit zware en overheerlijke toetje!!

One thought on “Aardbeientiramisu, maar dan anders!

  1. Pingback: Seizoensgroente en fruit augustus | Alles over eten

Leave a Reply

