Een heel vies sapje….

Rodekoolsap met bloemkool

Rodekoolsap met bloemkool èn schuimkraag

Soms heb je wel eens van die dagen dat het qua smaak allemaal niet zo wil lukken. De substanties of kleuren van je gerecht zien er dan wel ok uit, maar de smaak laat te wensen over. Dat overkwam mij vorige week, toen ik weer eens bezig was met het uitmesten van mijn koelkast, waar nog een stuk rode kool en een bloemkool in lag. Het moest echt op, dus ik wilde proberen een lekker groentesapje te maken.

Dat mislukte dus gigantisch…… Rodekoolsap met bloemkool is echt NIET lekker. Het ziet er wel geweldig uit trouwens, een prachtige paarse kleur…..

Rode kool sap met bloemkool en citroen

Het sap mèt citroen

Na een slok, besloot ik dat ik er iets aan toe moest voegen. Ik vond nog een halve citroen in de koelkast en wat gebeurde er toen ik die in het sap perste?

Het werd prachtig roze en het begon zelfs iets beter te smaken.

Van het pulp wat uit de pers overbleef en de rest van de bloemkool heb ik bloemkoollinzensoep gemaakt. Ook niet helemaal mijn favoriet, maar een stuk beter dan het sapje;-)

One thought on “Een heel vies sapje….

  1. Ik wil je hierbij graag laten weten dat ik je foodblog heb opgenomen in onze foodblog-feed verzameling: ChefinaBox.collected.info. Een realtime overzicht van alle artikelen van alle Nederlandse foodblogs plus een aantal van de leukste Engelstalige. Voor iedereen die net zo van Foodblogs houdt als wij!

    Als je het een fijne pagina vindt zouden we het leuk vinden als je een linkje op je blog plaatst!

    Groetjes en blijf bloggen!

    Steven van Chef in a Box

Leave a Reply

