September in woord en beeld

De afgelopen weken waren een groot kookfeest. Ik mocht koken voor allerlei leuke feestjes en ik ben lekker aan het experimenteren gegaan. En met een doel, want er komt een geweldig nieuw project aan en dat heeft hier alles mee te maken.

Het koken gaat eigenlijk steeds relaxter. Hierdoor creëer ik ook meer tijd om te experimenteren en af en toe iets te laten mislukken (zoals kaasfondue en mayonaise). Maar er zijn ook dingen die juist geweldig goed lukken. Zo maakte ik vorige week walnoot-peterseliepesto en chutney van venkel. Verder maakte ik zondag zelf stokbrood (met dank aan het recept van de Keuken van Levine, nog nooit heb ik zulk perfect brood gemaakt) en mueslirepen van Bill Granger.

En zo kan ik nog wel uren doorvertellen over het krijgen van hele vieze handen als je labneh-bolletjes maakt (zie foto), maar dat ze echt niet te versmaden zijn. Dat het ook wel eens leuk en lekker is een recept voor de tweede keer te maken. En dat ik heeeeel blij ben met de culinaire en biologische winkel in Lemmer. Die mij toch voor elk diner, borrel of high tea weer van de mooiste ingrediënten voorzien!

En last but not least, vrijdag opende ik mijn huiskamerrestaurant. Ik had echt niet durven dromen over zo’n opening. Het koken ging heel erg soepel, de gasten waren zeer enthousiast over het eten en de wijn, maar het belangrijkste was nog wel de sfeer aan tafel. Vanaf het moment dat iedereen binnen was, klikte het geweldig en dat bleef de hele avond zo!

Ik ga afsluiten voor vandaag met een paar foto’s van afgelopen weken. Zodat jullie ook een beetje kunnen mee beleven wat ik heb beleefd!

Bietensalade met Petit Doruvael en verse tijm / venkelsalade met sinaasappel en munt

Bietensalade met Petit Doruvael en verse tijm / venkelsalade met sinaasappel en munt

Verse fruit- en groentesappen met wortel, tomaat en spinazie

Verse fruit- en groentesappen met wortel, tomaat en spinazie

Labneh bolletjes met verse kruiden in olijfolie

Labneh bolletjes met verse kruiden in olijfolie

Home made stokbrood

Home made stokbrood

Salade van waterkers,  gegrilde peer en walnootpeterseliepesto

Salade van waterkers, gegrilde peer en walnootpeterseliepesto

Torentje van biet, wortel en tofucreme

Torentje van biet, wortel en tofucreme

Leave a Reply

