Wat gebeurt er in mijn huiskamer??

Eten in mijn huiskamer

Eten in mijn huiskamer

Via verschillende kanalen heb ik al een beetje door laten schemeren hoe de eerste avonden in mijn huiskamerrestaurant waren. Omdat ik er zelf zo enthousiast over ben, vertel ik jullie graag nog even wat meer. Het huiskamerrestaurant heeft namelijk tijdens de eerste twee edities al mijn verwachtingen overtroffen!

Op 21 september vond de eerste editie plaats. Een journaliste van de plaatselijke krant had dat ontdekt en een week voor de opening kwam zij langs voor een interview. Ik nodigde haar uit voor de lunch, zodat ze kon proeven wat er op tafel kwam. Op woensdag stond in de plaatselijke krant een bericht over de opening.

Krante-artikel huiskamerrestaurant

Het artikel in de plaatselijke krant

Voor de opening had ik al een groot aantal aanmeldingen, vrienden van mij uit Utrecht en een aantal mensen uit het dorp. Vanaf het moment dat iedereen binnen was, was het een levendig geheel. We vroegen iedereen een beetje gemengd te gaan zitten, zodat ze elkaar beter konden leren kennen en dat pakte zeer goed uit. Dat maakte het voor mij soms erg moeilijk om tussendoor de gangen toe te lichten. Ik was er wel heel erg blij mee, want dit is waar ik het ook voor doe.

Op woensdag 26 september had ik 12 kritische mensen uitgenodigd die allemaal iets hebben met eten of wijn. Ik wilde van hen graag weten of er muziek in dit concept zit en dat was iets wat ik niet hoefde te vragen, dat was overduidelijk! Ondertussen was iedereen driftig op het (papieren) tafelkleed aan het schrijven wat ze van de avond vonden. En terwijl ik dacht dat ze opmerkingen maakten over de avond an sich, bleek dat ze comments leverden bij elk gerecht.

Tafelkleed met opmerkingen

Tafelkleed met opmerkingen

Spannend dus, want hoe beoordelen ze het eten? Soms waren ze unaniem over smaak (en mondgevoel), soms waren de reacties heel verschillend. Ik kreeg voldoende tips en adviezen om de gerechten te verbeteren, maar over het algemeen waren ze enthousiast en met kleine aanpassingen wordt het alleen maar beter!

Ik was die dag echt enorm gespannen geweest, maar achteraf kijk ik terug op een geweldige avond met bijzondere mensen, goede sfeer en mooie opbouwende kritieken!

‘s Avonds als iedereen weg is en ik nog even terugdenk aan de avond, gaan mijn gedachten naar 2006. Ik had samen met mijn broertje het idee om gezonde feestjes en netwerk events te gaan organiseren. Het kwam toen niet van de grond. Nu lijken mijn oude en nieuwe vak veel dichterbij elkaar te liggen dan ik dacht. Ik ga hier dan ook zeker mee door! En wie weet dat er dan ooit nog een Fresh Event komt!

3 thoughts on “Wat gebeurt er in mijn huiskamer??

Leave a Reply

